Doe een 7de jaar als springplank naar hogere studies of de arbeidsmarkt

Je bent jong en je wil het maken.  Wil je verder studeren?  Al gaan werken?  Of weet je het nog niet?  Je twijfelt, of voelt je nog niet volledig klaar om die grote stap te zetten.  Geen paniek, wij bieden jou de oplossing op maat.

Wil je nog betere slaagkansen in het hoger onderwijs?  Doe dan een 7de springplankjaar bij athena+.

Onze brede waaier aan vervolgopleidingen biedt zeker en vast een antwoord op jouw vragen.

Bij athena hoef je die vragen nog niet direct te beantwoorden.  Wij bieden heel wat 7de jaren aan die jou nog beter doen ontdekken waar je sterk in bent, wat je graag doet en wat je later wil gaan doen.

Dankzij de 7de jaren van athena+ bereiden we samen jouw toekomst voor.  We zetten sterk in op leerbegeleiding en het maken van een passende keuze voor het jaar erop.

Ontdek ons aanbod en maak gerust een afspraak voor meer info.  Of kom gewoon eens langs.

Image
Wij vergeleken voor jou al onze 7de jaren met het hoger onderwijs.  Waar herken jij je in?

7de Springplankjaar Hoger Onderwijs
Inhoudelijk sterke voorbereiding op verdere studies gedurende een volledig jaar Direct grote pakketten leerstof
Lessen in kleinere groepen / klas lessen in grote groepen / aula
Leerkrachten gaan aan de slag met jouw talenten, competenties en interesses Afstandelijker en grotere afstand tussen docent en student
Geen verlies van studiepunten / geen risico Grote gevolgen als het minder goed loopt…
Relatief goedkoop (maximum een paar honderd euro) Duur vanwege grotere kosten
Geen inschrijvingsgeld Wel inschrijvingsgeld (meer 1000 euro voor een volledig jaar, zonder boeken en materiaal)
Optimale begeleiding vanuit leerkrachten en leerlingenbegeleiding Meer zelfstandigheid gevraagd
Investeren in je toekomst Direct vol aan de slag
Een jaartje ouder, een jaartje wijzer Ben je al klaar voor die grote stap?
Extra tijd kopen om je échte studiekeuze te ontdekken Is dit 100% de richting die jij wil volgen?

Springplankjaar Wie ben jij? Ons aanbod Contact
Bijzondere Wetenschappelijke Vorming

campus Pottelberg
Interesse in een wetenschappelijke opleiding of ingenieurstudies? Voorbereiden op de toelatingsproef arts/tandarts of de Koninklijke Militaire School? Je hebt een diploma secundair onderwijs maar je studiepakket bevatte mogelijks net iets te weinig wiskunde of wetenschappen om vervolgstudies aan te vatten. Grondige inhoudelijke voorbereiding op hoger onderwijs en universiteit. Geen verlies van studiepunten en geen betaling van inschrijvingsgeld. Onderwijsloopbaanbegeleiding: samenwerking met universiteiten hogescholen om onze leerlingen te helpen bij het maken van een passende studiekeuze. Meer info, rondleiding of gesprek:
Voorbereidend Jaar Hoger Onderwijs

campus Pottelberg
Uitgesproken interesse voor algemene vakken en sterke motivatie om op school én thuis de leerstof te verwerken? Je hebt een getuigschrift of diploma BSO of volgde je arbeidsmarktgerichte TSO-opleiding en je wil goed voorbereid een bacheloropleiding starten.  Grondige voorbereiding op hogere studies van het korte type (HBO5 en bacheloropleidingen) met een ombuiging van de praktische aanpak naar een meer theoretisch-abstracte benadering. Geen verlies van studiepunten en geen betaling van inschrijvingsgeld. Onderwijsloopbaanbegeleiding: samenwerking met hogescholen om onze leerlingen te helpen bij het maken van een passende studiekeuze.  Meer info, rondleiding of gesprek:
Interactieve Multimedia

campus Heule
Creatief en geïnteresseerd in de boeiende wereld van 3D-animaties, databasegestuurde websites en interactief programmeren? Kom je uit de 3de graad multimedia (TSO) of een andere (computer)studierichting en/of kan je aantonen dat HTML/CSS reeds in de vingers zit? Je kan goed overweg met beeld- en videobewerkingen en wil aan de slag in multimediabedrijven of de grafische sector. Grondige inhoudelijke voorbereiding met stage in de sector (10 weken). Je leert 3D-animaties en (Web)apps maken dankzij een inhoudelijk sterk programma met lesthema's 3Dvormgeving, animatie, grafische vormgeving en publiceren, audio/video, webdevelopment en appontwikkelin Meer info, rondleiding of gesprek:
info@athena-heule.be
Internaatswerking