Printmedia / drukken en afwerken (ook duaal)

3de graad Arbeidsfinaliteit

Wil je graag creatief en praktisch aan de slag? Dan is Printmedia iets voor jou!
Heb je oog voor detail en ben je graag met techniek bezig? Dan is dit de goede keuze!

Zelfstandig leren werken, oog voor detail, orde en netheid. Dankzij de stage leert de lln de realiteit van het beroep kennen alsook op basis van werktempo efficiënt en productief werken.

Mogelijke tewerkstelling in PC130, goede verloning en onmiddellijk starten in een drukkerij.

Welke specifieke vakken of leerinhouden komen in deze richting aan bod?

U heeft geen specifieke voorkennis nodig in de tweede graad. De leerlingen leren stap voor stap machines bedienen van drukpers tot afwerkingsmachines. In de 3e graad als ze de bediening reeds in de vingers hebben gaan ze over naar uitdagender drukwerk zoals meerkleurendruk, R/V en bedienen van computergestuurde machines.

PAV     6 6
FLEX     2 2