Ruwbouw (ook duaal)

3de graad Arbeidsfinaliteit

Kies voor ruwbouw en bouw aan de toekomst. Een praktijkgerichte opleiding die je klaarstoomt voor een veelzijdige en uitdagende loopbaan in de bouwsector.
Ik heb voor de opleiding Ruwbouw gekozen omdat ik graag met mijn handen werk en iets tastbaars wil creëren. Het duale aspect van de opleiding biedt mij de kans om zowel op school als in de praktijk te leren, wat erg waardevol is.

Als je graag met je handen werkt en iets wil bouwen waar je trots op kan zijn, dan is ruwbouw de richting voor jou. Je leert niet alleen hoe je gebouwen construeert, maar ook hoe je veilig en efficiënt te werk gaat op de werf.

Onze opleiding Ruwbouw is een perfecte voorbereiding op de praktische kant van het bouwproces en geeft je een solide basis voor een carrière in de bouwsector. Na deze studierichting kun je aan de slag als metselaar, betonarbeider of bekister.

Welke specifieke vakken of leerinhouden komen in deze richting aan bod?

In deze richting leer je bekisten, metselen, tegels plaatsen, algemeen grondwerk, planlezen en werfinrichting. Dit steeds volgens dezelfde methodes die in het werkveld gebruiklt worden!

PAV     6 6
FLEX     2 2