Schilderen

2de graad BSO

Ik hou van afwisseling en wil ook wat creatief zijn, zodat deze richting écht bij mij past.
Ik kan zo aan de slag bij een schilderbedrijf, en ooit misschien als zelfstandige!

Steek je graag de handen uit de mouwen? Ben je creatief? Heb je oog voor kleuren en stijlen? Hou je ervan om te werken met verf, borstels, behang en schuurpapier? Wil je graag een interieur of meubeltje mooier en uniek maken? Dan is deze richting zeker iets voor jou!

In de lesuren praktijk en technische vakken werk je projectmatig aan verschillende opdrachten: ondergrond reinigen, vlakschuren, plamuren, verven en behangen. De verschillende technieken en materialen worden besproken en toegepast. Competenties zoals nauwkeurigheid, zin voor hygiëne en veiligheid, motorische handcoördinatie, gestructureerd en planmatig werken, respect voor materialen en kledij, samenwerken en zelfstandig werken worden in de lessen continu ontwikkeld.

Wat hierna?

• Werknemer bij een schilderbedrijf
  • Werknemer bij een reclamebedrijf
  • Verkoper van schilder- en decoratieproducten
  • Zelfstandig schilder-decorateur

Mogelijkheid tot DUAAL LEREN. Bij duaal leren verwerf je vaardigheden in je school en op de werkvloer. De leerlingen gaan 2 dagen naar school en 3 dagen werken.

Opleidingen duaal:

• Decoratie en schilderwerken (3de graad BSO)
  • Restauratievakman schilder-decorateur (7de jaar BSO)

Basisvorming: Arbeidsmarktgericht 3e 4e
Levensbeschouwelijk vak 2