Bouw

2de graad BSO

Ik leerde zowel metselen als vloeren. Maar ook een plan lezen heb ik geleerd.
De ervaring op de werkvloer is de max. Werken op een échte werf, daar droomde ik van.

Vandaag heeft de bouwsector, zowel voor de ruwbouw als voor de brede waaier van voltooiingsberoepen, jonge mensen met een degelijke opleiding nodig. Want ook in de bouw gaan de technische ontwikkelingen ontzettend snel. Al deze jobs eisen van de arbeiders een degelijke opleiding om met de nieuwste materialen te werken. De leerlingen maken zowel kennis met de verschillende bouwmaterialen (soorten stenen, beton, ...) als de veelheid van hedendaagse bouwtechnieken. Ook aan planlezen en kostprijsberekening wordt de nodige aandacht besteed.

Wat hierna?

• Werknemer in een bouwbedrijf
  • (Zelfstandig) metselaar
  • Vloerlegger
  • Voeger
  • IJzerbinder
  • Stratenmaker of asfaltmaker
  • Kraanman

Mogelijkheid tot DUAAL LEREN. Bij duaal leren verwerf je vaardigheden in je school en op de werkvloer. De leerlingen gaan 2 dagen naar school en 3 dagen werken.

Opleidingen duaal:

• Ruwbouw (3de graad BSO)
  • Vloerder – tegelzetter (7de jaar BSO)

Basisvorming: Arbeidsmarktgericht 3e 4e
Levensbeschouwelijk vak 2