Latijn – Moderne talen

Dankzij Latijn leer ik heel makklijk Frans en Engels. Bovendien mag ik kiezen tussen Duits en Spaans... Een degelijke voorbereiding op de universiteit!
Leren over Rome in Rome, samen cultuur ontdekken!

Studies Latijn dragen bij tot de algemene vorming van de leerlingen. Ze leren je inzicht te verwerven in taal en letterkunde, de kunst en cultuur, de maatschappij en de mentaliteit van de Grieken en de Romeinen. Zo krijg je een beter inzicht in de eigen cultuur en kun je ook de westerse cultuur met niet-westerse culturen vergelijken. Via de vakken Moderne Talen ontwikkelen onze leerlingen een brede talenkennis. Frans, Duits en Engels en de keuze in de derde graad tussen Communicatiewetenschappen en Spaans zorgen ervoor dat onze leerlingen mondeling en schriftelijk degelijk worden voorbereid.

Leerlingenprofiel

• Taalvaardig en communicatief
  • Interesse hebben in andere culturen, talen en literatuur
  • Zin voor nauwkeurigheid
  • Doorzetten om veel verschillende talen te leren
  • Je houdt van Latijn en Cultuur

Een Master Klassieke Filologie, Politieke Wetenschappen, Cultuurwetenschappen of Rechten? Dat kan perfect na deze richting. Ook een Master Taal- en Letterkunde of Toegepaste Taalkunde ligt in het verlengde van deze richting. Wil je liever een Bachelor Toegepaste Psychologie, Notariaat, Bedrijfsmanagement of Orthopedagogie, kan dat eveneens. Opleiding richting het onderwijs behoren vanzelfsprekend perfect tot de mogelijkheden.

Aardrijkskunde     1 1
Wetenschappen (biologie, chemie, fysica)     3 3