Oud-leerlingen doctoreren

Heel wat oud-leerlingen van Athena Pottelberg behaalden al een doctoraat aan een Vlaamse universiteit. Op 25 augustus was leraar wiskunde Jos Duchi in het Jozef Plateaugebouw van de UGent voor de doctoraatsverdediging van oud-leerling Laurent Schindfessel (2008). Laurent behaalde het diploma van doctor in de ingenieurswetenschappen met een werk over numerieke en experimentele modellering van de hydrodynamica van samenvloeiingen van open kanalen.

Op de verdediging en de receptie achteraf waren ook oud-leerlingen en doctorandi Willem Stock (2008) en Katlyn Borgers (2009) aanwezig. Willem doet momenteel onderzoek naar de interactie tussen bacteriën en diatomeeën en Katlyn werkt op een vaccin tegen tuberculose.