Beroepen ontdekken op het werkveld

Om leerlingen te helpen bij de eventuele keuze voor een technische opleiding is het noodzakelijk dat ze een beeld krijgen van de verschillende technische beroepen en opleidingen.

Door middel van promofilmpjes wil Athena campus Heule aan de hand van getuigenissen uit het werkveld (rolmodellen) verschillende beroepen schetsen die in een bedrijf voorkomen en hoe mensen deze ervaren. Het is de bedoeling dat leerlingen nieuwe beroepen leren kennen, een praatje slaan met mensen op de werkvloer en ter plaatse Techniek beleven.

Vandaag ging de 5e klas van BS De Dobbelsteen onder begeleiding van juf Sabine een bezoekje brengen aan Lapauw International te Heule. Na een korte rondleiding en het interview met een aantal werknemers konden de leerlingen, onder begeleiding van leerlingen uit TSO Elektriciteit van Athena campus Heule, deelnemen aan een toffe workshop.

Dit alles werd gefilmd en zal door de leerlingen van de afdeling Multimedia verwerkt worden tot een ‘cool’ promofilmpje.