Latijn – Wetenschappen

2de graad Doorstroom

De combinatie van talen en wetenschappen zorgt ervoor dat ik later dokter kan worden, of bioloog. Keuze te over eigenlijk. De ene klasgenoot wil bio-ingenieur doen, terwijl mijn beste vrienin graag filologie gaat doen.
Leren over Rome in Rome, samen cultuur ontdekken!

Studies Latijn dragen bij tot de algemene vorming van de leerlingen. Ze leren je inzicht te verwerven in taal en letterkunde, de kunst en cultuur, de maatschappij en de mentaliteit van de Grieken en de Romeinen. Zo krijg je een beter inzicht in de eigen cultuur en kun je onder andere ook de westerse cultuur met niet-westerse culturen vergelijken. In de vakken voor Wetenschappen wordt de studie van de natuurverschijnselen, de levenloze en de levende materie uitgediept in de vakken Fysica, Chemie en Biologie. Deze studierichting legt vooral de klemtoon op het aanleren van een wetenschappelijke denkwijze en experimentele vaardigheden.

Leerlingenprofiel

• Interesse voor taal, cultuur en literatuur
  • Openheid voor andere culturen
  • Geboeid door natuurverschijnselen en het verklaren ervan
  • Zin voor nauwkeurigheid en analyse
  • Doorzetter

Masteropleidingen Geneeskunde, Farmacie, Kinesitherapie maar ook studies Master Biologie of Chemie liggen in het verlengde van deze studierichting. Qua bacheloropleidingen keuze te over: Bachelor Toegepaste Psychologie of Toegepaste Gezondheidswetenschappen of Biomedische Laboratoriumtechnologie en zoveel meer.

Nederlands     4 4
Engels     3 3