Architecturale en Beeldende vorming

Je eigen kunstwerk in een tentoonstelling in het Stadhuis zien hangen, wie had dat gedacht...?
Later word ik misschien creatief ontwerper of ga ik als leraar aan de slag. Zoveel mogelijkheden...

In de tweede graad Beeldende en Architecturale Vorming willen we leerlingen in de eerste plaats zowel technieken aanleren als theoretisch vormen op artistiek en creatief vlak. Via vakken als waarnemingstekenen, kunstinitiatie en beeldende vorming verwerven de leerlingen alle noodzakelijke basistechnieken om in de derde graad voluit de creatieve kaart te trekken. Naast de kunstvakken krijgen de leerlingen ook een brede algemene vorming inclusief wiskunde en talen, zodat ze alle kansen gaaf houden wanneer ze voor een bachelor of master willen gaan na het secundair onderwijs.

Leerlingenprofiel

• Creatief en artistiek ingesteld zijn
  • Methodisch kunnen werken
  • Zin voor nauwkeurigheid
  • Open-minded

Master Beeldende Kunsten, bachelor Plastische Opvoeding, bachelor Digitaal Ontwerpen, Master Kunstgeschiedenis of bachelor Interieurvormgeving: het zijn slechts enkele voorbeelden waar je na deze algemeen vormende richting mee uit kunt. Keuze én garantie op werk verzekerd!

Aardrijkskunde     1 1
Wetenschappen (biologie, chemie, fysica)     3 3