Humane wetenschappen – Moderne talen

3de graad Doorstroom

De wereld rondom mij boeit me enorm. Ontdekken hoe onze samenleving in elkaar zit en hoe mensen denken... Superinteressant, nuttig en verrijkend.
Misschien word ik psycholoog. Of leerkracht. Ook Sociaal Werk zegt me we wat. Enkele klasgenoten gaan voor Politieke Wetenschappen of Communicatiewetenschappen.

Waarom deze richting kiezen?

In Humane Wetenschappen willen we leerlingen in de eerste plaats leren aspecten van mens en samenleving te observeren en beschrijven: het vormt de basis van analyse en synthese. Je leert op een wetenschappelijke manier mens en maatschappij te doorgronden, o.a. via analyses en syntheses. Je wil de mens in al zijn facetten leren kennen en doorgronden, individueel en cultureel. Je krijgt kunstbeschouwing, filosofie en tal van andere boeiende en inspirerende vakken.

Leerlingenprofiel

• Kritische ingesteldheid
  • Methodisch kunnen werken
  • Verbaal en sociaal sterk zijn
  • Geboeid zijn door de actualiteit
  • Zin voor nauwkeurigheid.

Wat na deze studierichting?

Een Master Psychologie, Politieke Wetenschappen, Cultuurwetenschappen of Rechten? Dat kan perfect na deze richting. Wil je liever een Bachelor Toegepaste Psychologie, Notariaat, Bedrijfsmanagement of Orthopedagogie, kan dat eveneens. Ook een opleiding richting het onderwijs behoort perfect tot de mogelijkheden.

Basisvorming     5e 6e
Levensbeschouwelijk vak     2 2