Beschermd wonen

Op 28 januari 2019 vertrokken een aantal leerlingen OV1 en OV2 van athena campus Ter Bruyninge naar Ouddorp (Zeeland Nederland) voor enkele dagen begeleid wonen.

De 5-daagse "beschermd wonen" kan kort samengevat worden als lessen buiten de muren van de school. We trekken er samen op uit om het schoolgebeuren in een andere omgeving te ervaren, een niet formele leeromgeving. Tijdens dit project proberen we inzichten en vaardigheden te verwerven vanuit concrete ervaringen en activiteiten.

De leefweek biedt vele kansen op momenten die je tijdens een gewone klasdag niet samen beleeft: opstaan, samen eten, eten maken, inkopen doen, ontspanning, ... .

Algemeen proberen we tijdens dit project de nadruk te leggen op het toetsen van zelfredzaamheid en werken op sociale interactie.