Driedaagse Westhoek

Vol goede moed en een valies vol verwachtingen vertrokken de leerlingen van de eerste graad van athena campus Heule op woensdag 6 juni naar de Westhoek voor een driedaagse in het teken van 100 jaar WO I.

Met als uitvalsbasis de top van de Rodeberg, sloegen we onze vleugels uit richting het Memorial Museum Passchendaele 1917, Tynecot cemetery in Zonnebeke, de Last Post en het In Flanders Fields museum in Ieper. Dankzij de ervaren gidsen kwamen de leerlingen alles te weten over het reilen en zeilen ten tijde van de eerste wereldoorlog.

De boog kon niet altijd even strak gespannen staan en de leerlingen hadden ook nood aan een uitlaatklep. Die vonden ze op het battlefield voor wat spelletjes paintball. Daarnaast kwam er ook heel wat teambuildingsactiveiten aan bod, zoals de dropping, avondquiz, stadszoektocht, en een hele resem sportieve teamuitdagingen. De spreekwoordelijke boog werd ook ter hand genomen tijdens het boogschieten.

Vermoeid maar met een valies vol met verhalen, nieuwe vriendschappen en leuke herinneringen trokken de leerlingen en leerkrachten vrijdagavond terug naar huis. Ongetwijfeld zal hier nog vaak aan herinnerd worden.