Metaalbewerking (CLW)

2de & 3de graad

Lassen is een knelpuntberoep, maar niet voor mij!
Ik slag twee vliegen in één klap: perfect voorbereid op de arbeidsmarkt én een diploma secundair onderwijs!

Leer jij door actie en doen? Pas je wat je leert graag onmiddellijk toe in de praktijk? Gebruik dan dat talent!

Ben je 15 jaar of ouder en heb je de eerste twee leerjaren van het middelbaar onderwijs achter de rug? Dan kan je bij ons inschrijven. Elke schoolweek heb je twee dagen les en drie dagen werkplekleren. Je leert dus ook veel op de bedrijfsvloer. Met twee benen in de realiteit. De inhoud van de opleiding sluit naadloos aan op de arbeidsmarkt. Je behaalt getuigschriften en diploma’s die gelijkwaardig zijn aan die van het voltijds secundair onderwijs.

Het CLW Lendelede biedt de richting Metaalbewerking aan waarin volgende opleidingen gevolgd kunnen worden:

• Hoeknaadlasser
  • Lasser beklede elektrode
  • Lasser MIG/MAG
  • Lasser TIG
  • Pijplasser
Mogelijkheid tot DUAAL LEREN. Bij duaal leren verwerf je vaardigheden in je school en op de werkvloer. De leerlingen gaan 2 dagen naar school en 3 dagen werken.
Basisvorming 3e 4e 5e 6e 7e
PAV 5 5 5 5 5
Frans 2 2 2 2 2
Specifiek gedeelte
Beroepsgerichte Vorming 8 8 8 8 8
Totaal 15 15 15 15 15

Dit wordt aangevuld met een begeleidend traject of werk tot minimaal 28u per week.
Mogelijkheid tot het volgen van bedrijfsbeheer.